Päivitetty 28.3.2022
Asiakkuus
Easymoven Kempeleen ja Linnanmaan kuntosalin asiakassopimukset eli kuntosalijäsenyydet tehdään ensisijaisesti verkkokaupassa, mutta tarvittaessa myös asiakaspalvelupisteessä sen aukioloaikojen puitteissa. Asiakas hyväksyy ja sitoutuu noudattamaan tässä sopimuksessa määritettyjä ehtoja rekisteröityessään ja liittyessään jäseneksi ja maksaessaan ensimmäistä maksua. Easymoven asiakkaita ovat kaikki kuntosalijäsenyyden ostaneet ja lunastaneet, 15 vuotta täyttäneet henkilöt.
13-14-vuotias voi liittyä asiakkaaksi, mutta harjoittelu täytyy tapahtua aina huoltajan läsnäollessa. Myös huoltajan on oltava Easymoven jäsen. Alle 18-vuotias henkilö kuntoilee Easymoven sopimuksen hyväksyneen huoltajan vastuulla ja hänelle myönnetään kulkuoikeus ainoastaan huoltajan kirjallisella hyväksynnällä. Asiakas on tietoinen siitä, että Easymoven kuntosali toimii osittain ilman paikalla olevaa henkilökuntaa, ja että pääasiallinen kommunikointi keskuksen kanssa tapahtuu sähköpostitse. Easymoven on oikeus siirtää tämä sopimus edelleen kolmannelle osapuolelle ilman asiakkaan suostumusta.
Voit käyttää palvelujamme heti Easymoven puhelinsovelluksen avulla tai poiketa asiakaspalvelussamme sen aukioloaikoina noutamassa lisämaksullisen kulkutunnisteen (10€) ulko-ovea, porttia, pukukaappia ja jumppailmoittautumisia varten.
Puhelinsovellus toimii heti ostamisen jälkeen. Kirjaudu siihen sisään samoilla tunnuksilla kuin verkkokauppaamme ostosta tehdessäsi. Näin app löytää sinun kulkuoikeutesi ja pääset heti treenaamaan!
Voit ladata sovelluksen AppStoresta tai Play-kaupasta.
Easymoven kuntosaliasiakkuus pitää sisällään käyttöoikeuden liikuntakeskuksen kuntosali-, ryhmäliikunta- ja virtuaalipalveluihin sekä lapsiparkin (Kempele) ja ilmaisen alkukartoituksen hyödyntämiseen sekä lukuisiin jäsenetuihin. Easymove järjestää asiakastiloissa ryhmävalmennusta, jolloin kyseinen tila on aina ensisijaisesti Easymoven ohjaaman ryhmän käytössä (esimerkiksi ryhmäliikuntasali ja kuntosalin toiminnallinen alue). Tällaisissa tilanteissa voi asiakas joutua siirtymään ryhmän tieltä pois.
2. Henkilökohtainen kulkutunniste, tietojen käsittely sekä yhteystietojen päivitys
Tarjoamme kuntosalimme asiakkaille ilmaisen puhelinsovelluksen, jonka avulla kulkeminen kuntosalille ja paikkojen varaaminen ryhmäliikuntatunneille tapahtuu. Vaihtoehtoisesti asiakas voi myös lunastaa 10€ hintaisen kulkutunnisteen asiakaspalvelustamme (mikäli ei esimerkiksi omista älypuhelinta).
Kulkutunnisteen kadotessa tulee asiakkaan lunastaa uusi tunniste kadonneen tilalle hinnaston mukaista maksua vastaan (10€). Asiakastunnistetta ei saa luovuttaa toisen henkilön käyttöön eikä asiakas saa päästää omalla tunnisteellaan toista henkilöä sisään kuntosalille. Väärinkäytöstä laskutamme 100 euroa asiakastunnisteen haltijalta. Asiakastunnisteen käyttö edellyttää asiakkaan tunnistamista eli kuvallisen henkilökortin esittämistä pyydettäessä.
Asiakkaan on tiedotettava yhteystietojensa muutoksesta Easymoven asiakaspalveluun tai muuttaa tietonsa itse puhelinsovelluksen kautta.
Easymove tallentaa asiakkaan tiedot omiin tietojärjestelmiinsä ja käsittelee tietoja henkilötietolain ja GDPR:n mukaisesti.
Liittymismaksu
Jäseneksi liittymisen yhteydessä suoritetaan hinnaston mukainen liittymismaksu (15€). Liittymis- eli palvelumaksua ei palauteta palvelusopimuksen mahdollisen purkamisen eli kuntosalilta irtisanoutumisen yhteydessä.
Kuukausimaksu
Liittymismaksun lisäksi asiakkaan tulee maksaa sopimuksessa mainittu kuukausimaksu, joka veloitetaan sopimuksessa sovitulla tavalla. Kuukausimaksu antaa asiakkaalle käyttöoikeuden liikuntakeskuksen kuntosali-, ryhmäliikunta- ja virtuaalipalveluihin ja ilmaisen alkukartoituksen hyödyntämiseen sekä lukuisiin jäsenetuihin.
Kuntosalijäsenyyden kesto
Kuntosalijäsenyys on aina toistaiseksi voimassa oleva. Jäsenyyssopimuksen voi purkaa 1 kuukauden irtisanoutumisajalla. Kaikki irtisanoutumishetkellä avoinna olevat laskut kuuluu asiakkaan vielä maksaa. Jäsenyys on aina henkilökohtainen.
Mikäli asiakkuuden irtisanoo esimerkiksi kesäloman vuoksi, uudelleen asiakkaaksi liittyessä tulee liittymismaksu maksaa uudelleen.
Poikkeuksen muodostaa VIP-etu: VIP-jäsenet voivat tauottaa jäsenyytensä 1 kuukauden ajaksi veloituksetta per kalenterivuosi. Vip-tauko tarkoittaa taukoa kuntosalitreenaamisesta ja näin ollen sitä ei voi käyttää irtisanoutumisen yhteydessä viimeiseen avoimeen laskuun.
Asiakkuuden voi tarvittaessa tauottaa terveyssyistä. Sopimuksen tauottaminen terveydellisistä syistä on todistettava lääkärintodistuksella. Tauottaa voi yli 4 viikkoa kestävät sairauslomat. Kaikissa em. tapauksissa asiakas tekee ilmoituksen kirjallisena asiakaspalvelussa.
Irtisanominen
Irtisanominen tapahtuu ensisijaisesti paikan päällä asiakaspalvelussa tai poikkeuksellisesti sähköpostitse.
Asiakkaalla on kuukauden irtisanomisaika. Irtisanoutuessa jäsenyys ja kulkuoikeus päättyvät laskutetun kauden loppuun. Lasku muodostuu 14 päivää ennen laskutuskauden alkua. Mikäli asiakkaalle on hänen irtisanoutumishetkellään jo ehtinyt muodostua uusi lasku, tulee se maksaa ja tällöin kulkuoikeudet päättyvät uuden laskutuskauden loppuun.
Laskujen maksutapa ja E-laskusopimuksen tekeminen
Asiakas voi itse päättää, haluaako hän laskunsa sähköpostitse vai suoraan verkkopankkiin. Asiakas tekee E-laskusopimuksen oman pankkinsa ohjeiden mukaan. Asiakas vastaa itse maksusopimuksen tekemisestä verkkopankissaan. Sähköpostilaskutuksessa huomioitavaa on, että laskut saattavat mennä myös roskapostikansioon. Laskujen vastaanottaminen on asiakkaan vastuulla siinä missä laskujen maksaminenkin.
Liittymismaksu ja ensimmäinen kuukausimaksu maksetaan liittymisen yhteydessä joko verkkopankissa tai asiakaspalvelussa. Muistutuslaskusta veloitamme 5 euron laskutuslisän.
Hinnanmuutokset
Ilmoitettuaan asiasta asiakkaalle viimeistään 60 päivää ennen kuin hinnanmuutokset astuvat voimaan, Easymove voi korottaa tai laskea asiakkuuden hintaa. Easymove ilmoittaa muutoksista kuntosalin ilmoitusseinillä ja sähköpostitse uutiskirjeellä. Ennalta maksetun määräaikaisen palvelusopimuksen hintaan ei voida jälkikäteen tehdä muutoksia kesken sopimuskauden. Ennalta maksetun palvelusopimuksen voimassaoloajan umpeutuessa asiakas voi lunastaa uuden palvelusopimuksen sillä hetkellä voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Easymove on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle arvonlisäveromuutoksen tai mahdollisten muiden viranomaistoimien hinnoissa aiheuttamista muutoksista vähintään kuukautta ennen tällaisten muutosten siirtämistä asiakkaan maksettaviin hintoihin. Arvonlisäveroon kohdistuvat mahdolliset muutokset astuvat voimaan kuukausimaksullisiin sopimuksiin välittömästi veron muuttumispäivänä.
Vastuu maksuista
Mikäli palveluiden käytöstä sovittu maksu ei tapahdu siten kuin maksuehdot edellyttävät, asiakkaan oikeus Easymoven palveluiden käyttämiseen voidaan keskeyttää, kunnes maksu tapahtuu. Täysi-ikäinen asiakas on aina vastuussa kaikista sopimuksen mukaisista maksuista henkilökohtaisesti. Alaikäisen asiakkaan maksuista on vastuussa alaikäisen palvelusopimuksen allekirjoittanut henkilö. Easymovella on oikeus periä viivästyskorkoa ja hinnaston mukaista muistutusmaksua sekä toimistokuluja myöhästyneistä maksuista.
Laskutuksen eteneminen: Mikäli asiakas ei ole maksanut laskua eräpäivään mennessä, saa hän kuluttoman maksumuistutuksen sähköpostiinsa noin 6 päivää laskun eräpäivän jälkeen. Mikäli lasku on vielä 10 päivän päästä eräpäivästä maksamatta, katkeavat asiakkaan kulkuoikeudet automaattisesti. Mikäli lasku on vielä 14 päivän päästä eräpäivästä maksamatta, lähetetään asiakkaalle paperinen muistutuslasku maksumuistutuslisineen. Mikäli lasku on maksamatta vielä maksumuistutuslaskussa olevan eräpäivän jälkeenkin, lähtee lasku perintään.
Kun asiakas maksaa laskunsa oikealla viitteellä ja hänen maksusuorituksensa kirjautuu laskutusjärjestelmäämme, avautuvat kulkuoikeudet automaattisesti takaisin.
Toimintaa ja sopimusehtoja koskevat muutokset
Easymove pidättää itsellään oikeuden pitää keskus suljettuna, muuttaa asiakaspalvelun ja keskuksen aukioloaikoja ja tehdä sesonkiluonteisia loma-aikoihin, pyhäpäiviin jne. liittyviä muutoksia. Easymove ilmoittaa muutoksista keskuksen ilmoitustaululla ja sähköpostitse uutiskirjeellä. Easymove pidättää itsellään myös oikeuden muuttaa tai rajoittaa käytössä olevien laitteiden ja tuotteiden määrää. Easymove varaa oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja edellyttäen, että muutokset eivät johda sopimuksen keskeisen sisällön muuttumiseen.
Easymoven säännöt
Ryhmäliikuntatuntien varaaminen ja peruuttaminen
Liikuntasetelit ja liikuntasaldokortit
Otamme vastaan Smartum-, Tyky-, Ticket-, Eazybreak-, Edenred- ja E-passiliikuntasetelit ja liikuntasaldokortit asiakaspalvelupisteellämme. Osalla liikuntaeduilla voi maksaa myös suoraan verkkokaupassa.
Maksut tulee suorittaa lähtökohtaisesti paikan päällä Easymovella. Mikäli maksat etänä sovelluksien kautta, tulee siitä ilmoittaa asiakaspalvelun sähköpostiin, jotta tiedämme mitä haluat maksulla tehdä. Avoinna olevat laskut, joiden eräpäivä ei ole mennyt, voidaan kuitata paikan päällä millä tahansa maksuvälineellä. Asiakas voi jättää liikuntaseteleitä asiakaspalvelun ulkopuolella Easymoven asiakaspalautelaatikkoon suljetussa kuoressa, jossa lukee asiakkaan nimi, setelien lukumäärä ja tieto mitä seteleillä halutaan tehdä (esim. avoimen laskun numero). Myös seteleissä tulee lukea asiakkaan nimi selkeästi.
Soveltuva laki ja erimielisyydet
Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Tästä sopimuksesta mahdollisesti johtuvat erimielisyydet, joita ei voida ratkaista keskinäisin neuvotteluin, käsitellään asiakkaan kotipaikan tuomioistuimessa. Lisäksi asiakkaalla on aina oikeus saattaa kulutushyödykettä koskeva riita-asiansa maksutta myös kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Lautakunta on puolueeton ja riippumaton, tuomioistuimen ulkopuolinen riidanratkaisuelin. Lautakuntaan valittaminen on asiakkaalle maksutonta.
Pyrimme takaamaan sinulle mahdollisimman viihtyisän ja onnistuneen liikuntakokemuksen Easymovella, sekä mahdollisuuksien mukaan toteuttamaan kehitysideoitasi tehdäksemme Easymovesta juuri sinulle sopivan liikuntakeskuksen.