Sopimusehdot / Terms and Conditions

Easymoven kuntosalin sopimusehdot

Päivitetty 12.1.2023

Easymoven sopimusehdot

  1. Asiakkuus

Easymoven Kempeleen ja Linnanmaan kuntosalin asiakassopimukset eli kuntosalijäsenyydet tehdään ensisijaisesti verkkokaupassa, mutta tarvittaessa myös asiakaspalvelupisteessä sen aukioloaikojen puitteissa. Asiakas hyväksyy ja sitoutuu noudattamaan tässä sopimuksessa määritettyjä ehtoja rekisteröityessään ja liittyessään jäseneksi ja maksaessaan ensimmäistä maksua. Easymoven asiakkaita ovat kaikki kuntosalijäsenyyden ostaneet ja lunastaneet, 13 vuotta täyttäneet henkilöt.
Alle 18-vuotias henkilö kuntoilee Easymoven sopimuksen hyväksyneen huoltajan vastuulla ja hänelle myönnetään kulkuoikeus ainoastaan huoltajan kirjallisella hyväksynnällä. Asiakas on tietoinen siitä, että Easymoven kuntosali toimii osittain ilman paikalla olevaa henkilökuntaa, ja että pääasiallinen kommunikointi keskuksen kanssa tapahtuu sähköpostitse. Easymovella on oikeus siirtää tämä sopimus edelleen kolmannelle osapuolelle ilman asiakkaan suostumusta.

Voit käyttää palvelujamme heti Easymoven puhelinsovelluksen avulla. Voit myös ostaa asiakaspalvelustamme lisämaksullisen kulkutunnisteen (15€) ulko-ovea ja porttia varten.
Puhelinsovellus toimii heti ostamisen jälkeen. Kirjaudu siihen sisään samoilla tunnuksilla kuin verkkokauppaamme ostosta tehdessäsi. Näin app löytää sinun kulkuoikeutesi ja pääset heti treenaamaan!
Voit ladata sovelluksen AppStoresta tai Play-kaupasta. Treeniaika on klo 05-24.00 välillä. Huomioithan, että tiloista tulee poistua klo 24.00 mennessä, koska hälytykset kytkeytyvät silloin päälle.

Easymoven kuntosaliasiakkuus pitää sisällään käyttöoikeuden liikuntakeskuksen kuntosali-, ryhmäliikunta- ja virtuaalipalveluihin sekä lapsiparkin (Kempele) sekä lukuisat jäsenedut. Easymove järjestää asiakastiloissa ryhmävalmennusta, jolloin kyseinen tila on aina ensisijaisesti Easymoven ohjaaman ryhmän käytössä (esimerkiksi ryhmäliikuntasali ja kuntosalin toiminnallinen alue). Tällaisissa tilanteissa voi asiakas joutua siirtymään ryhmän tieltä pois.


2. Henkilökohtainen kulkutunniste, tietojen käsittely sekä yhteystietojen päivitys

Tarjoamme kuntosalimme asiakkaille ilmaisen puhelinsovelluksen, jonka avulla kulkeminen kuntosalille ja paikkojen varaaminen ryhmäliikuntatunneille tapahtuu. Vaihtoehtoisesti asiakas voi myös lunastaa 15€ hintaisen kulkutunnisteen asiakaspalvelustamme.
Kulkutunnisteen kadotessa tulee asiakkaan lunastaa uusi tunniste kadonneen tilalle hinnaston mukaista maksua vastaan (15€). Asiakastunnistetta ei saa luovuttaa toisen henkilön käyttöön eikä asiakas saa päästää omalla tunnisteellaan toista henkilöä sisään kuntosalille. Väärinkäytöstä laskutamme 150 euroa asiakastunnisteen haltijalta. Asiakastunnisteen käyttö edellyttää asiakkaan tunnistamista eli kuvallisen henkilökortin esittämistä pyydettäessä.
Asiakkaan on tiedotettava yhteystietojensa muutoksesta Easymoven asiakaspalveluun tai muuttaa tietonsa itse puhelinsovelluksen kautta.
Easymove tallentaa asiakkaan tiedot omiin tietojärjestelmiinsä ja käsittelee tietoja henkilötietolain ja GDPR:n mukaisesti.


  1. Liittymismaksu

Jäseneksi liittymisen yhteydessä suoritetaan hinnaston mukainen liittymismaksu (15€). Liittymis- eli palvelumaksua ei palauteta palvelusopimuksen mahdollisen purkamisen eli kuntosalilta irtisanoutumisen yhteydessä.​​


  1. Kuukausimaksu

Liittymismaksun lisäksi asiakkaan tulee maksaa sopimuksessa mainittu kuukausimaksu, joka veloitetaan sopimuksessa sovitulla tavalla. Kuukausimaksu antaa asiakkaalle käyttöoikeuden liikuntakeskuksen kuntosali-, ryhmäliikunta- ja virtuaalipalveluihin ja sekä lukuisiin jäsenetuihin.


  1. Kuntosalijäsenyyden kesto

Kuntosalijäsenyys on aina toistaiseksi voimassa oleva. Jäsenyyssopimuksen voi purkaa 1 kuukauden irtisanoutumisajalla kuitenkin siten, että kaikki irtisanoutumishetkellä avoinna olevat laskut kuuluu asiakkaan vielä maksaa.

Mikäli asiakkuuden irtisanoo esimerkiksi kesäloman vuoksi, uudelleen asiakkaaksi liittyessä tulee liittymismaksu maksaa uudelleen.

Poikkeuksen muodostaa VIP-etu: VIP-jäsenet voivat tauottaa jäsenyytensä 1 kuukauden ajaksi veloituksetta per kalenterivuosi. Vip-tauolla ei voi irtisanoutua. Tämä tarkoittaa sitä, että VIP-tauon jälkeen kuukauden irtisanoutuminen on normaalisti voimassa. Vip-tauolle jäätäessä avoimet laskut kuuluu maksaa ja hyvitys tulee seuraavaan muodostuvaan laskuun.

Asiakkuuden voi tarvittaessa tauottaa terveyssyistä. Sopimuksen tauottaminen terveydellisistä syistä on todistettava lääkärintodistuksella. Tauottaa voi yli 4 viikkoa kestävät sairauslomat.


  1. Irtisanominen

Irtisanominen tapahtuu nettisivujen kautta:

Kempele osoitteessa: https://easymove.fi/jasenmuutos/ ja Linnanmaa osoitteessa: https://easymove.fi/jasenmuutokset/
Asiakkaalla on kuukauden irtisanomisaika. Irtisanoutuessa jäsenyys ja kulkuoikeus päättyvät laskutetun kauden loppuun. Lasku muodostuu 14 päivää ennen laskutuskauden alkua. Mikäli asiakkaalle on hänen irtisanoutumishetkellään jo ehtinyt muodostua uusi lasku, tulee se maksaa ja tällöin kulkuoikeudet päättyvät uuden laskutuskauden loppuun.


  1. Laskujen maksutapa ja E-laskusopimuksen tekeminen

Asiakas voi itse päättää, haluaako hän laskunsa sähköpostitse vai suoraan verkkopankkiin. Asiakas tekee E-laskusopimuksen oman pankkinsa ohjeiden mukaan. Asiakas vastaa itse maksusopimuksen tekemisestä verkkopankissaan. Sähköpostilaskutuksessa huomioitavaa on, että laskut saattavat mennä myös roskapostikansioon. Laskujen vastaanottaminen on asiakkaan vastuulla siinä missä laskujen maksaminenkin.

Liittymismaksu ja ensimmäinen kuukausimaksu maksetaan liittymisen yhteydessä joko verkkopankissa tai asiakaspalvelussa. Muistutuslaskusta veloitamme 5 euron laskutuslisän. ​​


  1. Hinnanmuutokset

Ilmoitettuaan asiasta asiakkaalle viimeistään 60 päivää ennen kuin hinnanmuutokset astuvat voimaan, Easymove voi korottaa tai laskea asiakkuuden hintaa. Easymove ilmoittaa muutoksista kuntosalin ilmoitusseinillä ja sähköpostitse uutiskirjeellä. Ennalta maksetun määräaikaisen palvelusopimuksen hintaan ei voida jälkikäteen tehdä muutoksia kesken sopimuskauden. Ennalta maksetun palvelusopimuksen voimassaoloajan umpeutuessa asiakas voi lunastaa uuden palvelusopimuksen sillä hetkellä voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Easymove on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle arvonlisäveromuutoksen tai mahdollisten muiden viranomaistoimien hinnoissa aiheuttamista muutoksista vähintään kuukautta ennen tällaisten muutosten siirtämistä asiakkaan maksettaviin hintoihin. Arvonlisäveroon kohdistuvat mahdolliset muutokset astuvat voimaan kuukausimaksullisiin sopimuksiin välittömästi veron muuttumispäivänä.


  1. Vastuu maksuista

Mikäli palveluiden käytöstä sovittu maksu ei tapahdu siten kuin maksuehdot edellyttävät, asiakkaan oikeus Easymoven palveluiden käyttämiseen voidaan keskeyttää, kunnes maksu tapahtuu. Täysi-ikäinen asiakas on aina vastuussa kaikista sopimuksen mukaisista maksuista henkilökohtaisesti. Alaikäisen asiakkaan maksuista on vastuussa alaikäisen palvelusopimuksen allekirjoittanut henkilö. Easymovella on oikeus periä viivästyskorkoa ja hinnaston mukaista muistutusmaksua sekä toimistokuluja myöhästyneistä maksuista.

Laskutuksen eteneminen: Mikäli asiakas ei ole maksanut laskua eräpäivään mennessä, saa hän kuluttoman maksumuistutuksen sähköpostiinsa noin 6 päivää laskun eräpäivän jälkeen. Mikäli lasku on vielä 10 päivän päästä eräpäivästä maksamatta, katkeavat asiakkaan kulkuoikeudet automaattisesti. Mikäli lasku on vielä 14 päivän päästä eräpäivästä maksamatta, lähetetään asiakkaalle paperinen muistutuslasku maksumuistutuslisineen. Mikäli lasku on maksamatta vielä maksumuistutuslaskussa olevan eräpäivän jälkeenkin, lähtee lasku perintään.

Kun asiakas maksaa laskunsa oikealla viitteellä ja hänen maksusuorituksensa kirjautuu laskutusjärjestelmäämme, avautuvat kulkuoikeudet automaattisesti takaisin.


  1. Toimintaa ja sopimusehtoja koskevat muutokset

Easymove pidättää itsellään oikeuden pitää keskus suljettuna, muuttaa asiakaspalvelun ja keskuksen aukioloaikoja ja tehdä sesonkiluonteisia loma-aikoihin, pyhäpäiviin jne. liittyviä muutoksia. Easymove ilmoittaa muutoksista keskuksen ilmoitustaululla ja sähköpostitse uutiskirjeellä. Easymove pidättää itsellään myös oikeuden muuttaa tai rajoittaa käytössä olevien laitteiden ja tuotteiden määrää. Easymove varaa oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja edellyttäen, että muutokset eivät johda sopimuksen keskeisen sisällön muuttumiseen.

  1. Easymoven säännöt

  • Mikäli asiakas tuo asiakaspalveluaikojen ulkopuolella luvatta omalla asiakastunnisteellaan Easymoven tiloihin ulkopuolisia henkilöitä tai lainaa asiakastunnisteen toiselle henkilölle, sitoutuu hän maksamaan siitä 150 euron korvauksen.
  • Easymoven asiakkailta odotetaan siisteyttä ja hyviä tapoja. Huolehdithan myös henkilökohtaisesta hygieniastasi.
  • Tupakointi, alkoholituotteiden, huumeiden, sähkötupakan tai muiden päihdeaineiden käyttö ei ole sallittua Easymoven tiloissa.
  • Jos asiakas tahallisesti tai välinpitämättömyyttään vaurioittaa Easymoven kalustoa, kiinteistöä tai irtaimistoa, on hän velvollinen korvaamaan vahingon täysimääräisesti.
  • Suosittelemme hygieniasyistä käyttämään treenipyyhettä ja salihanskoja kuntosalilaitteilla harjoitellessasi ja käytä treenipyyhettä myös ryhmäliikuntatunneilla mattojen päällä.
  • Pyyhi laitteet käytön jälkeen desinfiointiaineella. Käyttäjiä on paljon ja näin varmistamme, että laitteet ovat aina siistejä ja kestävät pidempään.
  • Käytä aina asianmukaista vaatetusta ja sisäjalkineita. Paljain jaloin liikkuminen liikuntatiloissa on kielletty joitakin ryhmäliikuntatunteja lukuun ottamatta.
  • Palauta liikuntavälineet aina alkuperäisille paikoilleen.
  • Käytä aina juomapulloa jossa on korkki.
  • Annathan kaikille vieraillemme mahdollisuuden käyttää kuntosalilaitteita. Vapautathan laitteen toisten käyttöön taukosi ajaksi.
  • Lapset (poikkeuksena 13-17 -vuotiaat kuntosalin jäsenet) eivät saa turvallisuussyistä liikkua Easymoven tiloissa ilman huoltajaa, paitsi lapsille tai nuorille osoitettujen aktiviteettien yhteydessä. Kempeleen toimipisteellä on lapsille osoitettu tila, eli lapsiparkki, johon huoltajat voivat omalla vastuullaan jättää lapset odottamaan esimerkiksi oman kuntoilunsa ajaksi. Lapset eivät saa oleskella kuntosalialueella eivätkä ryhmäliikuntatiloissa.
  • Toisten asiakkaiden valo- tai videokuvaaminen on ehdottomasti kielletty.
  • Pukuhuoneen kaapit on tarkoitettu vain päiväkäyttöön. Tavaroiden ja vaatteiden jättäminen niihin yli yön ei ole sallittua.
  • Pukukaapit lukitaan omalla lukolla. Lukkoja voi ostaa myös asiakaspalvelusta.
  • Myös oheispalveluiden ajanvarausta koskee peruutussääntö. Mikäli varattua aikaa ei peruuteta yhtä (1) vuorokautta ennen kuin varatun ajan on määrä toteutua, veloittaa Easymove käyttämättä jääneestä ajasta puolet palvelun hinnasta. Personal Training -valmennuspaketeissa peruuttamaton käynti lasketaan käytetyksi ohjauskerraksi.
  • Olet vastuussa omasta turvallisuudestasi. Seuraa ohjeita. Easymove ei vastaa asiakkaiden omaisuudesta, sairastumisesta, loukkaantumisesta tai onnettomuudesta Easymoven tiloissa tai sen alueella.
  • Mikäli asiakas ei noudata asiakassääntöjä ja -ohjeita tai muutoin käyttäytyy hyvien tapojen vastaisesti toisia asiakkaitamme tai henkilökuntaamme kohtaan, voidaan asiakkuus jäädyttää määräajaksi tai perua kokonaan. Easymove ei tässä tapauksessa palauta ennakkoon maksettuja maksuja.
  • Easymove ei vastaa menetyksistä, jotka johtuvat varkaudesta, murrosta tai muusta vastaavasta syystä. Easymove ei vastaa asiakkaiden tai muiden kävijöiden omaisuudelle aiheutuneista vahingoista, eikä asiakkaille aiheutuneista henkilövahingoista, jotka johtuvat onnettomuustapauksesta tai toisen asiakkaan toiminnasta. Jokainen asiakas vastaa itse siitä, että hänen terveydentilansa on sellainen, että hän voi osallistua Easymoven tuottamiin palveluihin.
  • Asiakas on tietoinen, että Easymoven toimitilassa on kameravalvonta.

​​​

  1. Ryhmäliikuntatuntien varaaminen ja peruuttaminen

  • Voit varata ryhmäliikuntatunneille paikan vain itsellesi, sillä tunnus on henkilökohtainen.
  • Paikan varaaminen (ja peruminen) tehdään puhelinsovelluksella.
  • Voit olla ilmoittautunut yhtäaikaisesti 6 eri tunnille.
  • Voit ilmoittautua tunnille yhtä (1) viikkoa ennen tapahtuman ajankohtaa.
  • Turvallisuussyistä ryhmäliikuntatunneille ei voi osallistua kesken tunnin. Olethan siis hyvissä ajoin paikan päällä. Etukäteen varattu tunti tulee vahvistaa kuntosalin tiloissa viimeistään 7 minuuttia ennen tunnin alkua. Vahvistamisen voi tehdä omalla puhelinsovelluksella. Mikäli vahvistusta ei tehdä viimeistään 7 minuuttia ennen tunnin alkua, tuntivaraus raukeaa ja tuntipaikka vapautuu ensimmäiselle jonossa olevalle henkilölle. Jonopaikan saaneen tulee vahvistaa tai perua paikka normaalikäytännön mukaan.
  • Ryhmäliikunnan tuntivaraus tulee esteen sattuessa peruuttaa viimeistään 2 tuntia ennen ohjatun tunnin alkua. Varauksen voi peruuttaa nettiajanvarauksen kautta itse. Äkilliset sairastapaukset yms alle 2 tuntia ennen tunnin alkua voi ilmoittaa sähköpostitse liikunta@easymove.fi
  • Neljännestä peruuttamattomasta tuntivarauksesta asiakas menettää 7 vuorokauden ajaksi mahdollisuuden varata ryhmäliikuntapaikkoja itse puhelinsovelluksen ja nettisivujen kautta.



  1. Liikuntasetelit ja liikuntasaldokortit

Otamme vastaan Smartum-, Tyky-, Ticket-, Edenred- ja E-passiliikuntasetelit ja liikuntasaldokortit asiakaspalvelupisteellämme. Osalla liikuntaeduilla voi maksaa myös suoraan verkkokaupassa.

Maksut voi suorittaa pääosin etänä, oman liikuntaetusovelluksen kautta. Myös asiakaspalvelussa voi suorittaa liikuntaetumaksun. Mikäli maksat etänä sovelluksien kautta, tulee siitä ilmoittaa asiakaspalvelun sähköpostiin, jotta tiedämme mitä haluat maksulla tehdä. Avoinna olevat laskut, joiden eräpäivä ei ole mennyt, voidaan kuitata paikan päällä millä tahansa maksuvälineellä. Asiakas voi jättää liikuntaseteleitä asiakaspalvelun ulkopuolella Easymoven asiakaspalautelaatikkoon suljetussa kuoressa, jossa lukee asiakkaan nimi, setelien lukumäärä ja tieto mitä seteleillä halutaan tehdä (esim. avoimen laskun numero). Myös seteleissä tulee lukea asiakkaan nimi selkeästi.


  1. Soveltuva laki ja erimielisyydet

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Tästä sopimuksesta mahdollisesti johtuvat erimielisyydet, joita ei voida ratkaista keskinäisin neuvotteluin, käsitellään asiakkaan kotipaikan tuomioistuimessa. Lisäksi asiakkaalla on aina oikeus saattaa kulutushyödykettä koskeva riita-asiansa maksutta myös kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Lautakunta on puolueeton ja riippumaton, tuomioistuimen ulkopuolinen riidanratkaisuelin. Lautakuntaan valittaminen on asiakkaalle maksutonta.

Pyrimme takaamaan sinulle mahdollisimman viihtyisän ja onnistuneen liikuntakokemuksen Easymovella, sekä mahdollisuuksien mukaan toteuttamaan kehitysideoitasi tehdäksemme Easymovesta juuri sinulle sopivan liikuntakeskuksen.


Terms and conditions


  1. Membership

The customer contracts a.k.a. the gym memberships for Easymove Kempele and Linnanmaa are primarily signed online, but when needed the contract can also be signed at the customer service during its opening hours. The customer accepts and commits to follow the terms and conditions of this contract as they join the gym and pay the first payment. The joining fee of 15 euros will be paid when the customer joins the gym. In addition, the customer must pay the monthly fee mentioned in the contract. The fee will be charged as agreed in the contract. Anyone of age 15 and older who has bought and redeemed the membership of Easymove is a customer of Easymove. 13 and 14-year-olds can join the gym, but they can only exercise with a guardian. It is obligatory to sign the service agreement for minors and return it to the customer service before the membership is activated. The guardian also must be Easymove’s member.


  1. Customer ID, data processing and updating the contact information

We provide our customers with a free mobile application that works as a customer ID. With the application you can access the gym and make reservations for group classes. You can get an alternative customer ID from the customer service. The customer ID is personal, and it is forbidden to give it to someone else or let someone else access the gym with it. For misuse of the customer ID, we charge 150 euros from the owner of the ID.


  1. The validity period of membership and terminating the membership

The membership is open ended. The contract can be terminated with a 1-month notice period. When terminating the contract all open invoices must be paid.


  1. The payment methods and ordering e-invoices

The customer can decide if they will receive their invoices by email or directly to their online banking service. The customer will order the e-invoices through their online banking service. The customer is responsible of making the agreement in their online banking service by themself.


  1. Easymove’s rules

  • If a customer brings someone else to the gym with their own customer ID when the customer service is closed or lends the customer ID to someone else without permission, they are obligated to pay 150 euros as a compensation.

  • Smoking, using alcohol, drugs or other intoxicants is not allowed on Easymove’s premises.

  • Photographing or filming other members is not allowed.

  • You are responsible for your own safety.

  • Follow the rules.

  • The lockers in the locker rooms are in use only during the gym’s opening hours.

  • Easymove is not liable for losses caused by robbery, break-ins etc.

  • If a customer damages Easymove´s equipment, premises or property on purpose or because they are careless, they are liable to compensate the damage in full.

  • For safety reasons under 15-year-olds are not allowed to access the premises of Easymove without a guardian except in case of activities indicated for children and youth.


  1. Making reservations for group glasses and cancelling reservations

  • You can make reservations for group classes for yourself only.

  • Making a reservation (as well as cancelling it) is done through the mobile application or on the website.

  • The reservation for the group class must be confirmed at the gym latest 7 minutes before the class starts.

  • If the customer is not able to attend the class, the reservation must be cancelled latest 2 hours before the class starts. The customer can do it online. In case of sudden illness etc. the reservation can be cancelled in under 2 hours before the class starts by emailing the customer service.

  • If a customer fails to cancel their reservation four times, they will not be able to make more reservations online for group classes for the next 7 days.


  1. Exercise vouchers and benefits

You can pay with Smartum-, Tyky-, Ticket-, Edenred- and Epassi exercise benefits. With some of the exercise benefits you can also make payments on our website.


  1. Applicable law and disputes

Finnish law is applied to this contract. Possible disputes arising from this contract that cannot be resolved through mutual negotiation must be handled in the court of the customer´s place of domicile